Creem un menjador escolar entès com un espai/temps de responsabilitat compartida, és a dir de corresponsabilitat, amb un marc educatiu i alimentari propi. Un menjador on tots els agents, els nens, els equip de monitoratge i de cuina, l’escola i la família, en formen part activa.
Treballem conjuntament per establir una metodologia i unes accions específiques per afavorir el benestar i el desenvolupament autònom dels infants. Aquest treball parteix de la responsabilitat individual per assolir una responsabilitat conjunta —i que va més enllà de la individual perquè implica entendre que el resultat final de les nostres accions són només part de les accions col·lectives, que configuren una totalitat, i que, per tant, ineludiblement en som corresponsables.
Creem un sistema on els seus components interaccionen perquè els infants adquireixin autonomia, responsabilitat i satisfacció.
El nen/a pren part activa en el seu procés d’aprenentatge. Els equips pedagògics (monitors) i de cuina passen a ser un referent que l’orienta i li dóna suport. Parlem, doncs, d’acompanyar l’infant en aquest espai/temps.
Ens allunyem del menjador normatiu i rígid per apropar-nos a un menjador amb caliu humà, on el nen se sent útil i aprèn que hi ha accions de la vida diària que ha de fer tot sol, de manera que li aporti seguretat i maduresa per al futur.